Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Zgodnie z przepisami ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych1 – dalej nazywanego RODO - chcemy przekazać Państwu następujące informacje:
- 1. Administrator danych.
- Administratorem danych osobowych jest PLETTAC DISTRIBUTION sp. z o.o. z siedzibą w Ostrzeszowie, ul. Kościuszki 31, 63-500 Ostrzeszów, nazywana dalej „Administratorem”. Administrator decyduje o tym, w jaki sposób Państwa dane będą wykorzystane i zabezpieczone oraz realizuje Państwa uprawnienia wynikające z RODO.
- Mogą Państwo skontaktować się z Administratorem w następujący sposób:
- - wysyłając wiadomość na adres e-mail: ado@plettac.com.pl,
- - osobiście w jego siedzibie albo
- - wysyłając list na adres: PLETTAC DISTRIBUTION Sp. z o.o., ul. Kościuszki 31, 63-500 Ostrzeszów.
- 2. Cele i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych.
- Administrator przetwarza Państwa dane osobowe w następujących celach:
- a) zawarcia i wykonania umowy oraz kontaktowania się z Państwem w sprawach związanych z umową (podstawa prawna - art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);
- b) przyjęcia i rozpatrzenia ewentualnych reklamacji oraz realizacji Państwa uprawnień z tytułu rękojmi (podstawa prawna - art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);
- c) wypełniania obowiązków podatkowych i rachunkowych, w tym wystawiania i przechowywania faktur VAT oraz prowadzenia wymaganej dokumentacji księgowej (podstawa prawna - art. 6 ust. 1 lit.
- c) RODO: obowiązek wynikający z przepisów podatkowych oraz z ustawy o rachunkowości3);
- d) informowania Państwa o swojej ofercie (podstawa prawna - art. 6 ust. 1 lit. f) RODO: prawnie uzasadnionym interesem Administratora jest promocja oraz marketing bezpośredni); informacje handlowe kierowane do osób fizycznych drogą elektroniczną lub telefonicznie będą przekazywane po uzyskaniu zgody (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. a) RODO); dane osobowe będą wykorzystywane w celach marketingowych do momentu zgłoszenia sprzeciwu lub wycofania zgody;
- e) ustalenia, obrony i dochodzenia ewentualnych roszczeń, które mogą powstać w związku z zawarciem i wykonywaniem umowy (podstawa prawna - art. 6 ust. 1 lit. f) RODO: prawnie uzasadnionym interesem Administratora jest konieczność ochrony i realizacji swoich praw);
- f) wykonywania obowiązków związanych z egzekucją roszczeń (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. c) RODO: obowiązek nałożony na Administratora przez Kodeks postępowania cywilnego i ustawę o postępowaniu egzekucyjnym w administracji4);
- g) zapewnienia Państwu właściwej obsługi posprzedażowej, w tym udzielania informacji, które są potrzebne do uzyskania wymaganych certyfikatów bezpieczeństwa oraz prawidłowej eksploatacji rusztowań (podstawa prawna - art. 6 ust. 1 lit. f) RODO: prawnie uzasadnionym interesem Administratora jest zapewnienie satysfakcjonującej obsługi Klienta i udzielenie mu pomocy w trakcie używania zakupionych produktów);
- h) przesyłania newslettera, jeśli podali Państwo swój adres e-mail na stronie internetowej (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. a) RODO);
- i) odpowiedzi na Państwa pytania przesłane za pomocą formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. a) RODO).
- Objaśnienie podstaw prawnych na jakich Administrator przetwarza dane osobowe:
- - art. 6 ust. 1 lit. a) RODO: Administrator przetwarza dane, ponieważ wyrazili Państwo na to zgodę przez oświadczenie lub inne działanie;
- - art. 6 ust. 1 lit. b) RODO: Administrator przetwarza dane, gdyż jest to konieczne do zawarcia i prawidłowego wykonania umowy lub do wykonania czynności na Państwa życzenie przed jej zawarciem (np. przygotowanie oferty);
- - art. 6 ust. 1 lit. c) RODO: przetwarzanie danych jest niezbędne do tego, aby Administrator mógł wykonać obowiązki, które na niego nakłada prawo;
- - Administrator przetwarza dane, ponieważ jest to niezbędne do osiągnięcia jego interesu, który jest uzasadniony i zgodny z prawem.
- 3. Czy podanie danych jest obowiązkowe?
- Podanie danych osobowych jest niezbędne do zawarcia i wykonywania umów, wystawienia dokumentów księgowych oraz rozpatrzenia reklamacji. Bez podania niezbędnych danych nie jest możliwe zawarcie lub wykonanie umowy, a także złożenie reklamacji. W pozostałym zakresie podanie danych nie jest wymagane.
- 4. Planowany okres przechowywania Państwa danych.
- 4.1. Państwa dane osobowe przekazane w związku z zawarciem i wykonywaniem umowy będą przechowywane do czasu przedawnienia roszczeń, które mogą wyniknąć z zawartej umowy, ale nie krócej niż 5 lat od końca roku, w którym upłynął termin zapłaty podatku (ze względu na przepisy podatkowe i rachunkowe).
- 4.2. W przypadku zakupu rusztowań Państwa zamówienie i dane w nim zawarte będą przechowywane przez okres wskazany w punkcie powyżej oraz przez kolejne 10 lat, chyba że wcześniej zgłoszą Państwo sprzeciw.
- 4.3. Dane przetwarzane na podstawie Państwa zgody będą przechowywane do czasu jej wycofania, a w przypadku formularza kontaktowego nie dłużej niż 3 miesiące liczone od zakończenia korespondencji prowadzonej w związku z przesłanym zapytaniem.
- 5. Odbiorcy Państwa danych.
- Administrator przekaże Państwa dane następującym kategoriom odbiorców:
- a) przewoźnikom i kurierom;
- b) podwykonawcom;
- c) podmiotom świadczącym usługi hostingowe, usługi prawne oraz księgowe (przetwarzającym dane na podstawie umowy z Administratorem);
- d) bankom;
- e) urzędom skarbowym i organom publicznym zgodnie z obowiązującym prawem.
- 6. Państwa uprawnienia.
- Przysługuje Państwu:
- a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii (art. 15 RODO) – mają Państwo prawo uzyskać od Administratora potwierdzenie, czy przetwarza on Państwa dane, otrzymać szczegółowe informacje na temat ich przetwarzania i przysługujących w związku z tym uprawnień, a także uzyskać dostęp do tych danych; mają też Państwo prawo otrzymać kopię swoich danych, które przetwarza Administrator (pierwsza kopia jest bezpłatna);
- b) prawo do sprostowania danych (art. 16 RODO) - mogą Państwo żądać od Administratora poprawienia swoich danych, jeśli są one nieprawdziwe, lub ich uzupełnienia, jeśli są niekompletne;
- c) prawo do usunięcia danych (art. 17 RODO) – jeśli uważają Państwo, że nie ma podstaw, aby Administrator przetwarzał Państwa dane, mogą Państwo zażądać ich usunięcia (zgodnie z art. 17 RODO prawo to przysługuje m.in. wtedy, kiedy dane nie są już potrzebne do celów, w których zostały zebrane, złożyli Państwo skuteczny sprzeciw lub wycofali zgodę i nie ma innej podstawy przetwarzania danych);
- d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO) – w przypadku ograniczenia przetwarzania danych Administrator może przechowywać Państwa dane oraz wykonywać czynności, na które wyrażą Państwo zgodę bądź np. takie, które są niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
- Prawo do ograniczenia przetwarzania danych przysługuje Państwu w przypadkach, kiedy:
- - uważacie Państwo, że Wasze dane są nieprawidłowe;
- - przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, ale nie chcecie Państwo, żeby zostały one usunięte;
- - Administrator nie potrzebuje już Państwa danych, ale są one Państwu potrzebne do dochodzenia, ustalenia lub obrony roszczeń lub
- - wnieśli Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych.
- e) prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO) - dane przetwarzane na podstawie zgody lub w związku z zawartą umową (czyli na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub b) RODO) mają Państwo prawo otrzymać w standardowym formacie możliwym do odczytania na komputerze i mogą je Państwo przesłać innemu administratorowi danych albo wskazać podmiot, któremu Administrator ma bezpośrednio przekazać te dane, jeśli jest to technicznie możliwe.
- f) prawo do wycofania zgody – w sytuacjach, kiedy Administrator przetwarza Państwa dane na podstawie zgody (czyli art. 6 ust. 1 lit. a) RODO), mogą ją Państwo w każdym momencie wycofać; wycofanie zgody nie ma jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
- g) prawo do sprzeciwu (art. 21 RODO)
- Sprzeciw ze względu na szczególną sytuację – mogą Państwo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Państwa danych osobowych w przypadkach, kiedy Administrator przetwarza Państwa dane na podstawie swojego prawnie uzasadnionego interesu (czyli art. 6 ust. 1 lit. f) RODO). W sprzeciwie powinni Państwo opisać szczególną sytuację, która - Państwa zdaniem – uzasadnia jego wniesienie. Konsekwencją złożenia przez Państwa sprzeciwu będzie zaprzestanie przetwarzania danych przez Administratora w zakresie, którego sprzeciw dotyczył, chyba że podstawy, na jakich Administrator przetwarza dane, są nadrzędne wobec Państwa praw lub interesów wskazanych w sprzeciwie albo dane są niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
- Sprzeciw wobec działań marketingowych – jeśli dane są wykorzystywane dla celów marketingowych sprzeciw nie wymaga uzasadnienia, a w razie jego wniesienia Administrator przestanie przetwarzać Państwa dane w tych celach.
- 7. Jak można skorzystać z przysługujących Państwu praw?
- Jeśli chcą Państwo skorzystać z wymienionych praw, wystarczy skontaktować się w tej sprawie z Administratorem osobiście w jego siedzibie albo wysyłać żądanie pocztą tradycyjną lub na podany adres e-mail. Administrator może prosić o dodatkowe informacje niezbędne do Państwa identyfikacji i spełnienia żądania. Możliwość realizacji niektórych praw jest uzależniona od podstawy, na jakiej Administrator przetwarza dane.
- 8. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
- Jeśli uważają Państwo, że Administrator przetwarza Państwa dane niezgodnie z prawem, przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, czyli Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Zachęcamy jednak do wcześniejszego kontaktu z Administratorem w celu szybkiego wyjaśnienia i załatwienia sprawy.
- Dane kontaktowe polskiego organu nadzorczego:
- Urząd Ochrony Danych Osobowych; ul. Stawki 2, 00-913 Warszawa
- www.uodo.gov.pl; tel.: 22 531 03 00
- 9. Profilowanie i zautomatyzowane decyzje.
- W oparciu o Państwa dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Państwa zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
- PLETTAC DISTRIBUTION sp. z o.o. z siedzibą w Ostrzeszowie, ul. T. Kościuszki 31, 63-500 Ostrzeszów, której akta przechowywane są przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, nr KRS: 0000207814, NIP: 8211649055, kapitał zakładowy: 2.300.000 zł.
- Przywołane przepisy prawa:
- 1. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- 2. W szczególności art. 106b, 106e 190 ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 o podatku od towarów i usług, art. 193a ustawy z dnia 29 sierpnia 1993 Ordynacja podatkowa oraz art. 10, 20 i 21 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości.
- 3. Przede wszystkim art. 910 ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. – Kodeks postępowania cywilnego oraz art. 89 ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.