Regulamin Serwisu internetowego Plettac.com.pl
Sklep internetowy dostępny pod adresem https://www.plettac.com.pl/ prowadzony jest przez PLETTAC DISTRIBUTION sp. z o.o., z siedzibą przy ulicy Tadeusza Kościuszki 31, 63-500 Ostrzeszów, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000207814, której akta przechowywane są przez Sąd Rejonowy w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; NIP: 8211649055; REGON: 710444138; kapitał zakładowy 2.300.000 zł.
Dane kontaktowe Sprzedawcy:
- adres e-mail: sklep@plettac.com.pl,
- telefon: +48 62 586 06 40.
- I. Definicje
- Pojęciom używanym w Regulaminie nadaje się następujące znaczenie:
- 1. Klient - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która zawiera umowę ze Sprzedawcą.
- 2. Konsument - Klient, który jest osobą fizyczną i spełnia kryteria określone w definicji z art. 221 Kodeksu cywilnego, czyli jest osobą fizyczną dokonującą ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- 3. Przedsiębiorca-Konsument – Klient, który jest osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej.
- 4. Sprzedawca – PLETTAC DISTRIBUTION sp. z o.o., z siedzibą przy ulicy Tadeusza Kościuszki 31, 63-500 Ostrzeszów, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000207814, której akta przechowywane są przez Sąd Rejonowy w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; NIP: 8211649055; REGON: 710444138; kapitał zakładowy 2.300.000 zł.
- 5. Sklep – sklep internetowy Sprzedawcy dostępny pod adresem internetowym: https://plettac.com.pl/, który umożliwia Klientowi złożenie Zamówienia i za pośrednictwem którego świadczone są mu usługi drogą elektroniczną.
- 6. Regulamin – niniejszy dokument określający zasady zawierania i realizacji Umów sprzedaży Towarów oraz świadczenia przez Sprzedawcę usług drogą elektroniczną na rzecz Klientów za pośrednictwem Sklepu.
- 7. Towar – produkt prezentowany w Sklepie przeznaczony do nabycia dla Klientów lub nabyty w ramach Umowy sprzedaży; Towarem są wyłącznie produkty fizyczne; Sprzedawca nie oferuje w sprzedaży treści cyfrowych zdefiniowanych w art. 2 ust. 5 Ustawy o prawach konsumenta.
- 8. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu cywilnego zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Klientem zgodnie z postanowieniami punktu V. Regulaminu.
- 9. Usługa – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu.
- 10. Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.).
- 11. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 z późn. zm.).
- 12. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).
- 13. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane w celu zawarcia ze Sprzedawcą Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru oraz wyrażające zgodę na cenę sprzedaży.
- 14. Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni uznanych ustawowo za wolne od pracy.
- 15. Formularz kontaktowy – formularz umieszczony na stronie internetowej Sklepu umożliwiający wysyłanie wiadomości do Sprzedawcy.
- 16. Formularz rejestracji – formularz dostępny na stronie Internetowej Sklepu umożliwiający utworzenie Konta.
- 17. Czat – formularz umieszczony na stronie internetowej Sklepu umożliwiający wysyłanie wiadomości do Sprzedawcy i odbieranie wiadomości od Sprzedawcy w czasie rzeczywistym.
- 18. Formularz zamówienia – formularz dostępny na stronie internetowej Sklepu umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Towarów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- 19. Kalkulator rusztowań – formularz na stronie internetowej Sklepu umożliwiający wprowadzenie danych niezbędnych do przygotowania kalkulacji i przesłania ich do Sprzedawcy w celu otrzymania oferty.
- 20. Konto – oznacza indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta rejestracji, w którym gromadzone są dane przekazane przez Klienta (w tym informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie).
- II. Postanowienia ogólne
- 1. Sklep internetowy, działający pod adresem: https://plettac.com.pl/, prowadzony jest przez Sprzedawcę.
- 2. Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu, świadczenia przez Sprzedawcę Usług oraz zawierania i wykonywania Umów sprzedaży.
- 3. Regulamin określa w szczególności:
- a) rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną;
- b) warunki świadczenia usług drogą elektroniczną oraz warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną;
- c) zasady składania drogą elektroniczną Zamówień oraz zawierania i realizacji Umów sprzedaży zawartych za pośrednictwem Sklepu;
- d) wymagania techniczne korzystania ze Sklepu;
- e) tryb postępowania reklamacyjnego.
- 4. Korzystanie ze Sklepu jest możliwe pod warunkiem spełnienia następujących minimalnych wymagań technicznych:
-
- 1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu;
- 2) dostęp do poczty elektronicznej;
- 3) przeglądarka internetowa w wersji: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej, Internet Explorer w wersji 10.0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej lub Safari w wersji 5.0 i wyższej, obsługująca pliki cookies.
- 5. Klient może uzyskać dostęp do Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem linku zamieszczonego na stronie głównej Sklepu oraz zapisać jego treść, sporządzić wydruk lub utrwalić w inny sposób.
- III. Zasady korzystania ze Sklepu
- 1. Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania serwisu i stron internetowych Sklepu i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości techniczne zgłoszone przez Klientów.
- 2. Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem serwisu i stron internetowych Sklepu, Klient może zgłaszać mailowo pod adresem: sklep@plettac.com.pl lub przy użyciu Formularza kontaktowego.
- 3. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi usługami, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, a w szczególności środki służące zabezpieczeniu danych wprowadzanych lub przesyłanych w związku z korzystaniem ze Sklepu przed ich modyfikacją lub nieuprawnionym dostępem.
- 4. Klient zobowiązany jest do:
- a) niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
- b) korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z przepisami prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz postanowieniami Regulaminu;
- c) wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
- IV. Usługi dostępne za pośrednictwem Sklepu
- 1. Sprzedawca za pośrednictwem Sklepu świadczy drogą elektroniczną następujące usługi:
- a) Formularz kontaktowy;
- b) Formularz zamówienia;
- c) Konto;
- d) Kalkulator rusztowań;
- e) Czat.
- 2. Usługi wymienione w ust. 1 powyżej są świadczone przez Sprzedawcę nieodpłatnie.
- 3. Usługa „Formularz kontaktowy” polega na wysłaniu widomości do Sprzedawcy za pomocą formularza umieszczonego na stronie internetowej Sklepu (w zakładce „Kontakt”) i jest dostępna 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
- 4. Umowa o świadczenie usługi „Formularz kontaktowy” zawierana jest z chwilą rozpoczęcia uzupełniania udostępnionego formularza i kończy się z chwilą przesłania wiadomości do Sprzedawcy przy użyciu przycisku „WYŚLIJ FORMULARZ” albo zaprzestania dalszego wypełniania formularza.
- 5. Usługa „Formularz zamówienia” umożliwia Klientowi wybór Towaru i określenie szczegółowych jego cech (np. wymiarów), podanie swoich danych, wybór metody płatności oraz sposobu dostawy, a także wysłanie Zamówienia do Sprzedawcy. Usługa jest dostępna 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
- 6. Usługa „Formularz zamówienia” jest zawierana z chwilą dodania do „Koszyka” pierwszego Towaru i kończy się z chwilą przesłania Zamówienia do Sprzedawcy albo zaprzestania wypełniania formularza i składania Zamówienia.
- 7. Usługa „Konto” dostępna jest po dokonaniu rejestracji poprzez wypełnienie formularza „ZAREJESTRUJ” oraz użycie przycisku „ZAREJESTRUJ SIĘ”. Rejestracja jest także możliwa podczas składania Zamówienia poprzez wybranie opcji „CHCĘ ZAŁOŻYĆ KONTO” w Formularzu zamówienia.
- 8. Usługa „Konto” polega na udostępnieniu Klientowi dedykowanego panelu w ramach Sklepu, umożliwiającego Klientowi modyfikację danych, które podał podczas rejestracji, podanie lub zmianę danych do faktury, a także podgląd historii zamówień.
- 9. Usługa „Konto” jest świadczona przez czas nieokreślony począwszy od momentu dokonania rejestracji zgodnie z ust. 7 powyżej. Klient może bez podawania przyczyny zgłosić Sprzedawcy żądanie zaprzestania świadczenia usługi Konto. W takim wypadku Konto zostanie niezwłocznie zdezaktywowane.
- 10. Usługa „Kalkulator rusztowań” polega na wysłaniu do Sprzedawcy żądania przygotowania oferty za pomocą formularza umieszczonego na stronie internetowej Sklepu (w zakładce „Kalkulator rusztowań”) i jest dostępna 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
- 11. Umowa o świadczenie usługi „Kalkulator rusztowań” zawierana jest z chwilą rozpoczęcia uzupełniania udostępnionego formularza i kończy się z chwilą przesłania żądania przygotowania kalkulacji do Sprzedawcy przy użyciu przycisku „OTRZYMAJ KALKULACJĘ” albo zaprzestania dalszego wypełniania formularza. Klient w formularzu podaje parametry niezbędne do przygotowania oferty oraz adres e-mail na który ma zostać przesłana przygotowana oferta.
- 12. Usługa „Czat” umożliwia wysyłanie wiadomości do Sprzedawcy i odbieranie wiadomości od Sprzedawcy w czasie rzeczywistym za pomocą formularza umieszczonego na stronie internetowej Sklepu i jest dostępna w dni robocze od 7.00 do 15.00.
- 13. Umowa o świadczenie usługi „Czat” zawierana jest z chwilą rozpoczęcia uzupełniania udostępnionego formularza i kończy się z chwilą zakończenia rozmowy z pracownikiem Sprzedawcy.
- 14. Klient ma prawo złożyć reklamację dotyczącą Usług dostępnych za pośrednictwem Sklepu. Reklamacje można składać za pośrednictwem Formularza kontaktowego, na adres e-mail: sklep@plettac.com.pl albo listownie na adres: Plettac Distribution sp. z o.o., ul. Tadeusza Kościuszki 31, 63-500 Ostrzeszów.
- 15. Zalecane jest aby reklamacja zawierała następujące informacje:
- a) wskazanie usługi której dotyczy;
- b) rodzaj i czas wystąpienia nieprawidłowości;
- c) żądanie Klienta;
- d) dane kontaktowe Klienta (adres e-mail albo adres korespondencyjny).
- 16. Sprzedawca udzieli odpowiedzi na reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od jej otrzymania.
- V. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
- 1. Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego.
- 2. Do złożenia Zamówienia nie jest wymagane założenie Konta.
- 3. Zawarcie Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu wymaga złożenia przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia.
- 4. W celu złożenia Zamówienia, Klient dokonuje wyboru Towaru, dodając go do koszyka. Przed dodaniem Towaru do koszyka Klient wybiera wariant Towaru oraz jego ilość.
- 5. Po dodaniu Towarów do koszyka Klient powinien przejść do koszyka i wybrać formę płatności oraz formę dostawy, a następnie podać dane niezbędne do realizacji Zamówienia (imię i nazwisko, adres, kod pocztowy, miasto, kraj). Opcjonalnie Klient może podać dodatkowo swoją firmę oraz numer telefonu. W dalszej części Formularza zamówienia Klient może wskazać, że chce otrzymać fakturę vat oraz wpisać dane niezbędne do jej wystawienia.
- 6. Naciśnięcie przycisku „SKŁADAM ZAMÓWIENIE Z OBOWIĄZKIEM ZAPŁATY” jest równoznaczne z wysłaniem przez Klienta Zamówienia do Sprzedawcy i stanowi oświadczenie woli zawarcia ze Sprzedawcą Umowy sprzedaży zgodnie z treścią Regulaminu.
- 7. W przypadku, gdy część Zamówienia składającego się z kilku Towarów nie jest aktualnie dostępna, Klient jest o tym informowany telefonicznie bądź za pomocą wiadomości e-mail i podejmuje decyzję o sposobie realizacji zamówienia (możliwa jest częściowa realizacja, wydłużenie czasu oczekiwania, anulowanie całości zamówienia bądź wybór Towaru zamiennego).
- 8. W terminie 1 dnia roboczego od złożenia Zamówienia po weryfikacji możliwości realizacji Zamówienia przez Sprzedawcę Klient otrzymuje wiadomość e-mail, zawierającą ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia oraz potwierdzenie zawarcia Umowy sprzedaży.
- 9. Umowę traktuje się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w ust. 8. powyżej.
- 10. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie danych Zamówienia oraz jego ogólnych warunków następuje za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- VI. Dostawa i odbiór Towarów
- 1. Dostawa Towarów ma charakter odpłatny, chyba że Umowa sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Towarów (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi w trakcie składania Zamówienia za pośrednictwem Formularza zamówienia (po przejściu do koszyka i po dokonaniu wyboru formy dostawy). W przypadku przesyłek o wadze ponad 300 kg lub których gabaryty nie pozwalają na ich przesłanie z wykorzystaniem przesyłki paletowej, koszty dostawy Towarów są ustalane indywidualnie i Sprzedawca informuje Klienta o ich wysokości w terminie 1 dnia roboczego od złożenia Zamówienia.
- 2. W zależności od gabarytu i wagi Towary zamówione w Sklepie mogą być dostarczone do Klienta za pośrednictwem kuriera, Poczty Polskiej lub innego przewoźnika (opcja „Spedycja (przesyłka indywidualna)”). Klient może również odebrać Towar od Sprzedawcy we własnym zakresie (opcja „Odbiór osobisty”).
- 3. Dodatkowe informacje dotyczące możliwych form dostawy oferowanych przez Sprzedawcę są dostępne pod adresem: https://www.plettac.com.pl/platnosc-i-dostawa.
- 4. Termin realizacji dostawy Towarów wynosi do 5 dni roboczych, chyba że w opisie danego Towaru lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Zamówień składających się z kilku Towarów o różnej dostępności, mających zostać dostarczonymi w jednej przesyłce, termin realizacji będzie uzależniony od terminu skompletowania przez Sprzedawcę ostatniego Towaru objętego Zamówieniem, chyba że w uzgodnieniu z Klientem postanowiono inaczej.
- 5. Początek biegu terminu dostawy Towaru liczy się od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy lub otrzymania potwierdzenia dokonania wpłaty za pośrednictwem systemu Przelewy24.
- 6. Odbiór osobisty jest możliwy pod adresem: Plettac Distribution sp. z o.o., Palaty, ul. Klonowa 1A, 63-520 Grabów nad Prosną. Odbiór osobisty jest możliwy w dni robocze w godzinach 7.00 - 15.00 wyłącznie po potwierdzeniu przez Sprzedawcę przygotowania Towaru do odbioru osobistego. O gotowości Towaru do odbioru osobistego Sprzedawca poinformuje Klienta telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- 7. Sprzedawca przygotuje Towar do odbioru osobistego w terminie do 3 dni roboczych licząc do dnia zawarcia Umowy sprzedaży. Odbiór osobisty jest bezpłatny.
- 8. W przypadku kiedy po zawarciu Umowy sprzedaży okaże się niemożliwe dotrzymanie terminu realizacji dostawy Towaru lub przygotowania Towaru do odbioru osobistego, Sprzedawca informuje o tym Klienta (za pośrednictwem poczty elektronicznej) podając nowy termin realizacji dostawy lub przygotowania Towaru do odbioru osobistego. W przypadku kiedy Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem nie wyraża zgody na nowy termin realizacji dostawy lub przygotowania Towaru do odbioru osobistego, może odstąpić od Umowy sprzedaży.
- VII. Ceny i metody płatności
- 1. Ceny Towarów podawane są w złotych polskich. Ceny netto nie zawierają podatku VAT, a podane ceny brutto i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT.
- 2. Ceny Towarów w Sklepie mogą ulegać okresowym zmianom. Zmianie nie mogą ulec ceny Towarów objętych Zamówieniem po poprawnym jego złożeniu przez Klienta.
- 3. Płatność może być dokonana:
- a) za pośrednictwem serwisów do natychmiastowych płatności internetowych Przelewy24, (wówczas Klient przekierowany zostaje na właściwą stronę internetową dedykowaną do płatności on-line www.przelewy24.pl);
- b) przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy;
- c) gotówką lub kartą w siedzibie Sprzedawcy przy ul. Kościuszki 31, 63-500 Ostrzeszów -wyłącznie w przypadku Zamówień o wartości do 8.000 zł.
- 4. Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży. Jeżeli we wspomnianym terminie Klient nie dokona zapłaty, Sprzedawca wyznaczy Klientowi dodatkowy termin. Sprzedawca jest uprawniony do odstąpienia od Umowy sprzedaży w terminie 7 dni od bezskutecznego upływu dodatkowego terminu na dokonanie płatności.
- VIII. Prawo do odstąpienia od umowy
- 1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny i bez ponoszenia kosztów z wyjątkiem kosztów wskazanych w pkt IX ust. 2, 3 i 4 Regulaminu.
- 2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy Konsument powinien poinformować Sprzedawcę o decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia na przykład w formie:
- - wiadomości wysłanej pocztą elektroniczną na adres: sklep@plettac.com.pl
- - w formie pisemnej przez oświadczenie wysłane na adres Sprzedawcy: Plettac Distribution sp. z o.o., ul. Tadeusza Kościuszki 31, 63-500 Ostrzeszów.
- 3. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy wysłać informację dotyczącą wykonania prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- 4. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
- a) dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje rzecz - od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub osobę wskazaną przez Konsumenta inną niż przewoźnik,
- b) w przypadku umowy, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części,
- c) dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
- 5. Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- 6. Konsument może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, dostępnego na stronie internetowej Sklepu lub stanowiącego załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta. Nie jest to jednak obowiązkowe.
- 7. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje m.in. w przypadku kiedy:
- a) przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- b) przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
- 8. Postanowienia dotyczące Konsumenta, o których mowa w pkt. VIII stosuje się również do Przedsiębiorcy-Konsumenta.
- IX. Skutki odstąpienia od umowy
-
- 1. Gdy Konsument odstępuje od Umowy sprzedaży zobowiązany jest zwrócić Towar Sprzedawcy w terminie 14 dni od daty złożenia oświadczenia o odstąpieniu. Towar należy zwrócić na adres: Plettac Distribution sp. z o.o., Palaty, ul. Klonowa 1A, 63-520 Grabów nad Prosną . Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed upływem tego terminu.
-
- 2. Zwracany Towar powinien być w stanie nienaruszonym, z wyjątkiem ingerencji niezbędnej do zbadania cech, charakteru i funkcjonowania Towaru. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
-
- 3. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Sprzedawca zwraca Konsumentowi otrzymane od niego płatności, w ramach ceny sprzedaży, w tym koszty dostarczenia Towarów do Konsumenta. Jeżeli Konsument wybrał inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia Towaru oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
-
- 4. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru Sprzedawcy przez co należy rozumieć w szczególności koszty odesłania Towaru do Sprzedawcy. Konsument nie może dokonać zwrotu Towarów wysyłając je „za pobraniem”. W takiej sytuacji Sprzedawca zastrzega sobie prawo do nieprzyjęcia Towaru.
-
- 5. Zwrot płatności, o których mowa w ust. 3 powyżej następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy. Jednak jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta, Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
- 6. Zwrot płatności przez Sprzedawcę dokonywany jest w taki sam sposób, w jaki dokonał płatności Konsument w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Konsument nie ponosi dodatkowych opłat z tytułu zwrotu płatności.
-
- 7. Postanowienia dotyczące Konsumenta, o których mowa w pkt. IX stosuje się również do Przedsiębiorcy-Konsumenta.
-
- X. Reklamacje dotyczące Towarów
- 1. Umową Sprzedaży objęte są Towary nowe i bez wad. W przypadku wystąpienia wady zakupionego w Sklepie Towaru Konsument ma prawo do złożenia reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w Kodeksie cywilnym, chyba że w chwili zawarcia Umowy sprzedaży wiedział o wadzie Towaru.
- 2. Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta z tytułu rękojmi za wady w zakresie określonym w Kodeksie cywilnym, w szczególności w art. 556 oraz art. 556 [1] – 556 [5] i kolejnych Kodeksu cywilnego.
- 3. Reklamacje należy kierować na przykład drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej: sklep@plettac.com.pl lub drogą tradycyjną na adres Sprzedawcy: Plettac Distribution sp. z o.o., ul. Tadeusza Kościuszki 31, 63-500 Ostrzeszów.
- 4. Konsument składający reklamację z tytułu rękojmi jest obowiązany dostarczyć wadliwy Towar na koszt Sprzedawcy na adres: Plettac Distribution sp. z o.o., Palaty, ul. Klonowa 1A, 63-520 Grabów nad Prosną. Jeżeli ze względu na rodzaj Towaru lub sposób jego zamontowania dostarczenie Towaru przez Konsumenta byłoby nadmiernie utrudnione, Konsument obowiązany jest udostępnić Towar Sprzedawcy w miejscu, w którym Towar się znajduje.
- 5. Dla usprawnienia procedury reklamacyjnej zalecane jest, aby zgłoszenie reklamacyjne zawierało:
- - nazwę/imię i nazwisko Konsumenta,
- - numer Zamówienia,
- - uzasadnienie reklamacji,
- - oczekiwania Konsumenta wobec Sprzedawcy,
- - jeśli Towar jest uszkodzony również zdjęcia Towaru (nie jest to jednak obowiązkowe).
- Konsument może skorzystać z formularza reklamacji dostępnego na stronie sklepu, ale nie jest to obowiązkowe.
- 6. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie do 14 dni.
- 7. W stosunku do Klientów niebędących Konsumentami odpowiedzialność za wady z tytułu rękojmi jest wyłączona.
- 8. W stosunku do Klientów niebędących Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem odpowiedzialność Sprzedawcy za szkody mogące powstać w związku z zawarciem lub realizacją Umowy sprzedaży jest ograniczona do wysokości wartości Towarów objętych Zamówieniem.
- XI. Promocje
- 1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych.
- 2. Akcje promocyjne nie podlegają łączeniu, chyba że co innego wynika z regulaminu akcji promocyjnej.
- 3. Szczegółowe warunki poszczególnych promocji określa każdorazowo regulamin danej akcji promocyjnej organizowanej przez Sprzedawcę.
- 4. Regulamin promocji musi być udostępniony Klientowi na stronie internetowej Sklepu przez cały okres jej trwania.
- XII. Własność Intelektualna
- 1. Autorskie prawa majątkowe do graficznych elementów zamieszczonych w Sklepie, wyglądu i kompozycji tej strony oraz opisów, artykułów i publikacji, stanowiących utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, są chronione przepisami prawa autorskiego i nie mogą być wykorzystywane bez uzyskania pisemnej zgody Sprzedawcy.
- 2. W szczególności zabronione jest podejmowanie następujących czynności bez wyraźnej zgody Sprzedawcy:
- a) kopiowanie, modyfikowanie oraz transmitowanie elektronicznie lub w inny sposób Sklepu lub jego części, a także poszczególnych treści udostępnianych za jego pomocą,
- b) rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób publikowanych w Sklepie treści,
- c) pobieranie zawartości baz danych i wtórne jej wykorzystanie w całości lub części.
- XIII. Rozstrzyganie sporów
- 1. Konsument może w razie zainteresowania skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Spory dotyczące zakupów internetowych można rozwiązać w drodze postępowania mediacyjnego przed Wojewódzkimi Inspektoratami Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Konsument może również skorzystać z innych metod pozasądowego rozwiązywania sporów i np. złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- 2. Konsument może także zwrócić się z prośbą o poradę dotyczącą zakupów w Sklepie do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Informacje dla konsumentów, w tym informacje na temat możliwości uzyskania pomocy, dostępne są również na stronie internetowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem http://uokik.gov.pl.
- XIV. Postanowienia końcowe
- 1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy ustawy o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- 2. Sprzedawca ma prawo do wprowadzania zmian do Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa mającą wpływ na treść Regulaminu, zmiany oprogramowania strony powodującą zmianę w zakresie warunków technicznych, dodanie nowych bądź poszerzenie zakresu dostępnych usług elektronicznych, zmiany sposobu dostawy lub płatności. W takiej sytuacji zobowiązuje się poinformować o wprowadzanych zmianach przynajmniej na 14 dni przed ich wejściem w życie. Zmiana Regulaminu nie ma zastosowania do Klientów, którzy złożyli Zamówienie lub zawarli Umowę sprzedaży przed dniem wejścia w życie zmian.
- 3. W przypadku umowy o świadczenie Usług o charakterze ciągłym (np. usługa „Konto”) zmiany Regulaminu wiążą Klienta pod warunkiem, że został on o nich powiadomiony co najmniej 14 dni przed ich wejściem w życie, a także w terminie 14 dni od otrzymania tego powiadomienia nie wypowiedział lub nie rozwiązał umowy ze skutkiem natychmiastowym na zasadach określonych w punkcie IV ust. 9 Regulaminu.
- 4. Szczegółowe informacje w zakresie przetwarzania danych osobowych zawarte są w Polityce Prywatności.
- 5. Informacje dotyczące instalacji oraz uzyskiwania dostępu do plików cookies na urządzeniu Klienta są dostępne w Polityce Cookies.
- 6. Wszelkie spory pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem, który nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem poddane zostają sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- 7. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.04.2022 r. i ma zastosowanie do umów zawartych od dnia 01.04.2022 r.